Torba - koszyk na lato w stylu boho - jak uszyć?

Dziś pokażę Wam, w jaki sposób uszyłam swój cudnej urody  koszyk z pomponami:


Torba w stylu boho z pomponami



Mam nadzieję, że wybaczycie, że w formie obrazkowej, ale byłam tak zafascynowana szyciem, że nie zrobiłam zdjęć(:


Do uszycia takiego koszyka potrzebne będą:

  • juta - 50x50cm. - 2szt.
  • tkanina do podklejenia juty 50x50cm. - 2szt. ( ja użyłam lnu w naturalnym beżowym kolorze)
  • klej do aplikacji dwustronny na papierowym podłożu do sklejenia juty z tkaniną powyżej (VLISOFIX)
  • usztywniacz do torebek ( ja użyłam filcu przyklejanego jednostronnie o grubości 5mm.)
  • uchwyty do torebki - 2 szt.
  • tkanina na podszewkę 50x50cm. - 2 szt. - ja użyłam tego samego lnu, co do podklejenia juty.
  • wykrój koszyka możesz pobrać TU
Zaczynamy:)

Papier do aplikacji naprasuj na jutę, oderwij papier i naprasuj na klejącą warstwę len. Dzięki temu zabiegowi końce juty nie będą się strzępić i będzie bardziej stabilna:


Po sklejeniu juty z lnem na lewą stronę panelu ( od strony lnu) naprasuj usztywniacz ( ja wykorzystałam filc samoprzylepny). Powinien być mniejszy od panelu o 1 cm. z każdej strony ( na szwy).


Jeżeli chcesz, aby Twój koszyk miał szlufki, jak mój, z pozostałej juty wykrój paski o szerokości 3cm. i zszyj tak, jak się zszywa lamówkę:


Ten krok możesz pominąć - moim pierwotnym zamiarem było przeciągnięcie pomponów przez szlufki, finalnie pompony doszyłam do krawędzi torby. Potrzebujesz jednak mocowań do rączek i dlatego takie 4 szlufki będą Ci potrzebne.
Umieść rączki torebki w zszytej i złożonej na pół szlufce, przyfastryguj je na środku górnej krawędzi panelu z juty:


Zszyj górną krawędź panelu z podszewką:


Tak samo uszyj tył torby.
Oddziel podszewki i panele, zszyj dookoła dwie warstwy( prawe strony z rączkami do wewnątrz) pozostawiając otwór na wywinięcie:


Otwór powinien być większy niż rozmiar rączek, inaczej nie dasz rady wywinąć torby na prawą stronę:)
Jeżeli chcesz, aby koszyk miał szersze dno, spłaszcz końce dołu i podszewki i przeszyj je:



Wywiń koszyk na prawą stronę, zszyj otwór.

GOTOWE:)

Ja dodatkowo przefastrygowałam mój koszyk wzdłuż górnej krawędzi dwoma rzędami ściegu w dwóch różnych kolorach: różowym i turkusowym - użyłam kordonka:


a następnie do górnej krawędzi doszyłam pompony:




W następnym poście 

JAK ZROBIĆ POMPONY

Podobał Ci się ten tutek? Będzie mi bardzo miło, jeżeli pozostawisz komentarz:) Dziękuję:)






Komentarze

Popularne posty