wtorek, 6 listopada 2012

Robimy ozdoby świąteczne na piku


     
Wróciłam z urlopu, no i czas się wziąć ostro za pracę:) 
Dziś pokażę Wam, jak zrobić świąteczne ozdoby na piku. Bardzo łatwe do wykonania, fajny pomysł na wspólne spędzenie czasu z dziećmi w długie jesienne wieczory:






Potrzebujemy:
  • arkusz filcu
  • arkusz filcu samoprzylepnego ( kupiłam w empiku)
  • patyczki do szaszłyków
  • wstążeczki/tasiemki



Przygotowałam dla Was potrzebne szablony ( zapiszcie obrazek na dysku i wydrukujcie):









Od czego zaczynamy:

Najpierw malujemy patyczki na biało, jeżeli komuś nie przeszkadza kolor, można je zostawić naturalne:





Na arkuszu filcu nieprzylepnego odrysowujemy kontury gwiazdek, serduszek i choinek i haftujemy je dowolnym ściegiem ozdobnym - ja użyłam zwykłego ściegu prostego. Zamiast gwiazdek możecie naszyć koraliki lub cekiny, albo ozdobić je po swojemu.



 Z arkusza filcu samoprzylepnego odklejamy papier i na klejącą stronę kładziemy patyczki, a na patyczki nasze wyhaftowane choinki, gwiazdki i serduszka:





Teraz wycinamy dwie warstwy filcu. Ja, aby uzyskać dekoracyjny efekt użyłam w tym celu wspaniałych nożyczek ząbkowanych, ale nic się nie stanie, jeżeli użyjecie zwykłych - filc, jak wiadomo, nie postrzępi się:)




Po wycięciu nasze dekoracje powinny wyglądać tak:




Aby zamaskować miejsce łączenia się filcu i patyczka zawiązujemy tasiemkę na kokardkę:









Ja umieściłam moje dekoracje na piku w czerwonych doniczkach wypełnionych mchem:



Na Święta staną na parapecie i będą cieszyć oko:)

Pozdrawiam Was bardzo serdecznie,
Bea


I do miłego:)