Jak zrobić pompony?

Styl boho kocha pompony, frędzle i różnorakie ozdoby . Pomponami możesz nimi ozdobić  taki koszyk, lub każdy inny gotowy kupiony w sklepie, nie wspomnę o czapkach, poduszkach, obrusach, ponczach, itd.

Jak zrobić pompony:


Jak zrobić pompony z włóczki?

Proszę bardzo: Oto przepis:

Potrzebujesz:



Włóczki - kolory dowolne
Coś, na co będziesz nawijać włóczkę - ja użyłam mojego pomocnika do robienia kokardek, ale odpowiedni będzie również widelec lub... Twoje dwa palce:). Im większy rozstaw "bolców", tym większy pompon ci wyjdzie.

Zaczynamy:
Początek włóczki zawiąż na supeł, żeby końce się nie rozwijały i nie przeszkadzały Ci w nawijaniu:


Włóczkę nawijamy, nawijamy.....musi być ściśle nawinięta:


Przeciągamy przez środek nawiniętej włóczki inny kawałek mocnej włóczki i bardzo mocno związujemy na supeł. Ja na potrzeby zdjęć użyłam innego koloru, ale odpowiedni będzie kolor taki sam, jak włóczki:




Odcinamy niepotrzebne końce: 


I rozcinamy przeciwległe brzegi:




Teraz pora na moją ulubioną czynność - strzyżenie:) - bardzo ostrymi nożyczkami przystrzyż wystające końce - pompon musi być finalnie "zwarty":


Gotowe:)

Pompony

Moje pompony posłużyły mi do wykonania zawieszek w stylu boho, które przymocowałam do mojego 


Pompony boho

ale często też je przypinam do innych torebek, żeby sobie wisiały i przypominały mi, że lato jeszcze trwa:)

A w następnym poście pokażę

 jak zrobić chwosty ( frędzle)


Życzę Wam pięknej pogody na koniec lata,







Komentarze

Popularne posty